Besök vår butik i Mariestad     |     Förrådsgatan 45     |     542 34 Mariestad

Vi har 
Kvalitetskontroll
Trygg e-handel
Webbutik 24/7
Fri frakt över 1500kr*

Köpvillkor

Frakt och Leverans
Fri frakt på beställningar över 1500 kr. Om beställningen understiger 1500 kr eller innehåller skrymmande produkter som t.ex tält, däck eller andra stora och tunga produkter, tillkommer en fraktavgift på 149 kr. Frakten tillkommer på lagd order, det blir en frakt oavsett om det är flera skrymmande produkter. Vi ansvarar inte för förseningar av leveranser som orsakas av transportbolaget.

Vi levererar inte till Åland

Returer
Vi tar ut en returavgift för varje försändelse du skickar tillbaka. Om du tog emot din order i flera försändelser behöver du dock bara betala returavgiften en gång. Ett undantag för våra vanliga rutiner gällande returavgift är våra depåtält.

FÖRBESTÄLL DINA VAROR

  • 1. Köp de varor du vill ha i webbutiken
  • 2. Välj leveranssätt ”Hämtas i butik”.
  • 3. Invänta ett SMS från oss som meddelar att paketet är klart för upphämtning.

Produkter som finns i webshopen finns inte alltid i lager i vår butik.
Vi har även produkter i butiken som inte finns i vår webshop.
Vi förbereder din order, vilket innebär att vi tar hem de varor som eventuellt inte finns i varuutlämningen samt vi packar din order för snabb leverans.

 

  1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när 2WR. Vid eventuella felaktigheter i till exempel angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Vi ingår endast avtal med myndig person (18 år).
2WR har ägande- och återtaganderätt till samtliga varor tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund.
Kontrollera alltid! Innan du monterar reservdelar, kontrollera alltid att varan passar som avsett. Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris.

  1. Leveranser – Leveranstid

Leveranssätt
Vi levererar via DHL till närmsta service point (Vanligtvis en kiosk eller mack i närheten av din hemleverans)
Alla försändelser skickas med DHL Service Point. Ange ditt mobiltelefonnummer i kassan så får du automatiskt ett SMS skickat till dig när paketet har kommit fram till ditt närmaste utlämningsställe.

Transportrisk
Alla paket skickas spårbart och försäkrade. Vi står för transportrisken, det vill säga risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

Skadat gods
När du tar emot ditt gods är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget vara skadat så meddelar du detta direkt till ditt postcenter alternativt den lastbilschaufför som levererat paketet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Se till att få en bekräftelse på att ditt gods är skadat.

Ej utlösta order
Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig dubbel frakt + 200 SEK i administrationskostnader.

 

  1. Betala direkt

Med Klarnas tjänst Betala Direkt genomför du din betalning på en gång och du kan betala på tre sätt: kort, banköverföring eller genom ett kopplat konto. Läs mer om Klarnas tjänst Betala Direkt.

Betala med kort
Vi accepterar dessa bank/kreditkort: VISA, Mastercard och American Express. Inga extra avgifter tillkommer vid ditt kortköp. All information krypteras via SSL så att ingen utomstående ska kunna läsa av dina kortuppgifter.

 

Swish
Ange ditt telefonnummer och godkänn betalningen med Mobilt BankID. Betalningen dras direkt från ditt bankkonto.

 

Delbetalning
Bestäm själv hur mycket du vill betala varje månad. Dina köp samlas på en kontofaktura som skickas den 10:e varje månad via mejl eller post. Ränta tillkommer. Läs mer om Klarnas tjänst Delbetalning.

 

Återbetalningar
Återbetalning görs till samma betalningsmetod som du använde för att betala din order. Har du valt direktbetalning som betalmetod kommer Klarna att göra en återbetalning till samma konto som summan drogs ifrån.

 

5. Reklamationsrätt

2WR följer konsumentköplagen. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, det vill säga fel som fanns i varan vid leverans. Din följesedel är för enkelhetens skull även ditt kvitto. Detta ska sitta på utsidan av förpackningen i en plastficka, alternativt ligga i förpackningen.

Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris.

Förvara kvittot väl då det krävs vid en reklamation.

 

  1. 60-dagars returrätt

Du får returnera alla varor inom 60 dagar från inköp om de är i nyskick och har sitt originalemballage kvar. *Produkter som tillverkas på beställning (avgassystem, specialbyggda hjul samt bromsslangar), personliga produkter (dekaler, tryck och broderier), ät- och drickbara produkter samt presentkort kan inte returneras.

 

  1. Ångerrätt

Du har ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen. Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du lämna eller sända ett meddelande till oss om detta inom 14 dagar från den dag då du tagit emot varan eller en väsentlig del av denna. Varan ska lämnas eller sändas tillbaka till oss i väsentligen oförändrat skick. Du står själv för returfrakten och vi kommer inom 30 dagar från det att vi tagit emot varan att betala tillbaka köpeskillingen.

Utöver ångerrätten lämnar vi 60 dagars öppet köp. Villkor för öppet köp finner du ovan, under punkt 6 i våra köpevillkor.

Om du INTE använder vår returfraktsedel ska paketet skickas som ett företagspaket. OBS! vi kan inte ta emot andra paket än företagspaket, använd den bifogade returfraktsedeln som du fick när du köpte produkten eller skicka som företagspaket.

Var noga med att tydligt ange ditt namn, ordernummer, adress och telefonnummer. Bifoga kvitto och ett komplett kontonummer när du skickar tillbaka en vara till oss.

LÄGG TILL DITT FORDON